Sunday, April 13, 2008

If I go crazy...


3 Doors Down 演唱的 Kryptonite是這張圖的靈感

當然、字典裡面根本沒有Kryptonite這個字,
它是超人故事裡面編出來的東西。
Kryptonite是超人home planet上的一種礦物
超人只要接近它就會失去所有的超能力,
甚至變的比凡人還不如...

Kryptonite所代表的跟Achilles' heel一樣,
就算是所向無敵的英雄也是有弱點、缺陷。


Kryptonite - 3 Doors Down

I took a walk around the world to
Ease my troubled mind
I left my body laying somewhere
In the sands of time
I watched the world float to the dark
Side of the moon
I feel there is nothing I can do, yeah

I watched the world float to the
Dark side of the moon
After all I knew it had to be something
To do with you
I really don't mind what happens now and then
As long as you'll be my friend at the end

If I go crazy then will you still
Call me Superman
If I'm alive and well, will you be
There holding my hand
I'll keep you by my side with
My superhuman might
Kryptonite

You called me strong, you called me weak
But your secrets I will keep
You took for granted all the times I
Never let you down
You stumbled in and bumped your head, if
Not for me then you would be dead
I picked you up and put you back
On solid ground


但是這首歌並不是關於超人和 Kryptonite,
而是關於我們的期許。

每天的努力就是為了要達到期許,
為了給家人驕傲、給朋友的堅持、給戀人的陪伴、給自己的滿足。

但是當大家的期許都超過我的能力怎麼辦?
就算拼了命,最後還是會讓你失望。

當我達不到期許的時候,你會扶我ㄧ把嗎?
當我徹底讓你失望的時候,你還會留下來嗎?

我認識的人裡,有幾個是會留下來的?
相反的,我又會為了幾個人留下來?

說不定根本沒有那個你,
沒有期許,
沒有人叫我 superman。

因此、Kryptonite狠狠的砸在我腳上。


(FYI: 上面的圖的是新生南路和平東路的天橋)

No comments: