Thursday, April 5, 2012

I don't always draw comic


晚回家星期三。今天的漫畫大概應該很少人懂,但我也沒什麼梗了,所以只好硬用。這也是一個網路流行的梗 (meme) (如果有在 follow 的,應該記得去年聖誕節期間我也畫了一個有關 meme 的圖)。

依照慣例我會解說一下梗的由來。圖片裡原本是一位老演員 Jonathan Goldsmith,他有個啤酒廣告台詞就是說,"我不常喝啤酒。但當我喝的時候,我選擇 Dos Equis." 之後網路上就開始流行把這句台詞改成各式各樣好笑的句子。像是 "我不常做功課。但當我做的時候,我會等到最後一分鐘。"

我只是把臉改成史恩康納萊然後台詞改成 "我不常教人煮菜,但當我教的時候,它們叫我烹飪教授"。。。Culinary (烹飪) 是 Connery (康納萊) 的諧音,所以用中文講一點意思都沒有。。。不過你還是謝謝你讀完我無聊的解說。

"I don't always draw comic. But when I do, its Wednesday"
Every Wednesday is half way till Friday, and I wish Friday can come sooner next time. For those who is not familiar with "The Most Interesting Man in the World," you can refer to the link below. For those who still don't get the joke, the face I drew is suppose to be Sean Connery, and if you still don't get it, its ok, its not that funny. At least you can enjoy the Sean Connery face I drew.

No comments: